اسرار خانه دار

اسرار خانه دار

اسرار خانه دار

اسرار خانه دار

روش های نگهداری گوجه فرنگی برای زمستان

نگهداری گوجه فرنگی,روش نگهداری گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها را بپزید و داخل کیسه یا ظروف دربدار مناسب ریخته و در فریزر قرار دهید

 

گوجه فرنگی از جمله سبزیجات پرخاصیت است که به صورت خام، پخته و رب قابل استفاده است. با قرار گرفتن در فصل شهریور و رسیدن گوجه فرنگی بسیاری از خانم ها به دنبال تهیه رب هستند. بسیاری از غذاها به جای رب نیاز به گوجه فرنگی دارد که از شاخص ترین آن ها املت گوجه فرنگی می باشد. حتما شما هم در فصول سرد سال املت این غذای ساده، زود پخت و خوشمزه را هوس کرده اید. همانطور که می دانید گوجه فرنگی در فصل زمستان به صورت گلخانه ای و به دور از نور مستقیم آفتاب عمل می آید از طرفی چون این محصول در زمستان کمیاب و گاهی نایاب می شود و قیمت آن نسبت به تابستان بسیار بیشتر است، بعضی از خانم ها برای استفاده و نگهداری از گوجه فرنگی در فصل زمستان به شیوه های مختلفی عمل می کنند.

در این مقاله چند شیوه نگهداری گوجه فرنگی برای مصرف در طول فصل زمستان توضیح داده شده است.

  ادامه مطلب ...

یوه و سبزیجات را با این روش تازه نگه دارید

نحوه نگه داری میوه و سبزیجات,نگه داری میوه و سبزیجات

نگهداری مواد غذایی در یخچال، بهترین راه حفظ مواد مغذی آنهاست


میوه و سبزیجات پرخاصیت ترین خوراکی ها هستند که نگهداری آنها ترفند خاصی دارد. اگر شما هم می خواهید میوه و سبزیجات را تازه نگهداری کنید این ترفندها را بیاموزید.

  ادامه مطلب ...

مدت زمان نگهداری ادویه ها و سبزیجات خشک

نگهداری ادویه و سبزیجات خشک, مدت نگهداری از ادویه ها

سبزیجات خشک شده و ادویه جات به نظر جاودانه می آیند اما حقیقت این است که سبزیجات خشک و ادویه جات هم تاریخ انقضا دارند.  با استفاده از راهنمایی که در ادامه خدمتتان می دهیم می توانید کاری کنید کابینت ادویه جات خانه از تبدیل شدن به موزه نجات پیدا کند، همچنین به شما می آموزیم که چگونه آنها را نگهداری کنید تا طعمشان تا مدت ها قوی بماند.

  ادامه مطلب ...

چقدر مجاز هستیم از غذاهای یخچالی استفاده کنیم؟

نحوه نگهداری مواد غذایی در یخچال,نکاتی برای نگهداری مواد غذایی در یخچال

 اگر مواد غذایی پخته زمان زیادی در یخچال بمانند امکان رشد میکروب را فراهم می کنند

 

به جز تعداد انگشت شماری از غذاها که مناسب نگهداری در فریزر نمی‌باشند اغلب غذاها را می‌توان به‌صورت پخته شده منجمد نموده و در مواقع لزوم آنها را به مصرف رساند.

سوالاتی درباره بهداشت یخچال وجود دارد از قبیل این که آیا یخچال باید هر یک یا ۲هفته تمیز شود؟ *هر چند وقت یک بار باید باقی مانده غذا را از یخچال خارج کرد.* آیا می توان غذا را بدون پوشش در یخچال قرار داد؟ چگونه می توان مانع از ایجاد وضعیت غیربهداشتی در داخل یخچال شد؟ به طور کلی کپک و قارچ در دمایی رشد می کند که نه گرم و نه سرد باشد. قرار دادن ماده غذایی برای مدت طولانی بیرون از یخچال قبل از انتقال آن به داخل یخچال باعث رشد باکتری می شود.

  ادامه مطلب ...

نحوه خشک کردن میوه ها در آفتاب

یکی از علائق من در تابستان میوه های خوشمزه و جورواجور آن است. گاهی اوقات به قدری میوه اضافی می آید که نمی توانیم تا قبل از خراب شدنشان آن ها را مصرف کنیم. بهترین راه برای خراب نشدن میوه های اضافی خشک کردن آن هاست. این میوه ها حتی پس از خشک شدن خوشمزه تر هم می شوند.

من خودم قبلا میوه خشک کن استفاده می کردم. اما امسال تصمیم گرفتم از نور خورشید برای خشک کردن آن ها استفاده کنم. این روش خشک کردن هزینه بر نیست و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، خیلی هم آسان است.
 
تنها مشکلی که دارد طولانی بودن دوره خشک شدن میوه هاست. اگر زمانش برایتان مهم نیست حتما این کار را انجام دهید. از نور آفتاب استفاده کنید تا برای خود میوه خشک های بسیار خوشمزه ای درست کنید.

خشک کردن میوه ها در تابستان,نحوه خشک کردن میوه ها در آفتاب

وسایل مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها در آفتاب


در این دستور چند نوع میوه با دو نوع سینی توری خشک می کنیم. می دانید که هر میوه ممکن است نیاز به سینی مخصوص خود داشته باشد.
  ادامه مطلب ...