اسرار خانه دار

اسرار خانه دار

اسرار خانه دار

اسرار خانه دار

حق حاکمیت تنها برای خداوند است/ امام معصوم از حاکم ظالم اطاعت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: حق حاکمیت تنها برای خداوند است/ امام معصوم از حاکم ظالم اطاعت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل‌خوانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تاثیر تربیتی توجه به آثار عبادت اظهار کرد: هر یک از اعمال عبادی دارای آثاری است و توجه به هر کدام از این آثار روی انسان اثر تربیتی دارد.


وی ادامه داد: حجاج وقتی به حج می‌روند و قربانی انجام می‌دهند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این کار پیروی کردن از سنت حضرت ابراهیم است، آن پیامبر الهی برای تبعیت از دستور خداوند قصد قربانی کردن حضرت اسماعیل را داشت.

  

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: براساس آیات قرآن کریم حق حاکمیت با خداوند است و خدا این حق را به برخی از بندگان شایسته خودش واگذار می‌کند، حاکمان الهی نباید از هوا و هوس خودشان و مردم پیروی کنند.


حاج ابوالقاسم، مشروعیت حاکمیت را براساس اراده خداوند دانست و افزود: خدا در قرآن فرمود که حاکمیت تنها برای خداوند است، براساس سخن امام علی(ع) حق حاکمیت فقط برای خدا است، این امام معصوم خود را شایسته حکومت می‌دانست، اما مردم تحمل عدالت امام علی(ع) را نداشتند.


وی ادامه داد: برخی تصور کردند که امام علی(ع) هر کسی را که مردم انتخاب کنند، از او اطاعت می‌کند، امام معصوم هرگز از حاکم ظالم اطاعت نمی‌کند، همانطوری که امام علی(ع) از معاویه اطاعت نکرد و امام حسین(ع) در برابر یزید ایستاد.


نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت ابراهیم اهل خدمت به مردم بود و چشم باطنی داشت، خداوند این پیامبر الهی را با یاد آخرت، خالص کرد، یاد معاد انسان را می‌سازد، همانطوری که پیامبران الهی را ساخت.


حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت به یاد مرگ بودن اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) به مردم توصیه کردند که زیاد به یاد مرگ باشند، رسول اکرم(ص) فرمود کسی که قیامت را باور کند، به راحتی می‌تواند که از مال خود بگذرد و اهل انفاق و دستگیری از دیگران باشد، حدود یک پنجم آیات قرآن به معاد اختصاص دارد.


وی ادامه داد: اخلاص عامل قبولی اعمال است، خداوند از رسول اکرم(ص) خواست که خدا را خالصانه عبادت کند، اگر اعمال انسان خالصانه نباشد، فایده ای ندارد، رسول اکرم(ص) فرمود خدا عملی را نمی‌پذیرد، مگر از کسی که خالصانه برای او عملی انجام بدهد.


وی افزود: خدا به حضرت موسی گفت کاری که برای من باشد، هر چند کم، اما زیاد است، ولی کاری که برای غیر من باشد، هر چند زیاد، کم و بی ارزش است، خداوند اعمال را بدون دو صفت تقوا و اخلاص نمی‌پذیرد.


حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های یک مربی خوب اظهار کرد: مربی خودش باید پیشگام باشد، خداوند از رسول اکرم(ص) خواست که به مردم بگوید من از عذاب الهی هراسان هستم، مربی اگر به چیزی که می‌گوید، عمل نکند، کلامش در دیگران تاثیر نمی گذارد.


وی ادامه داد: کسی که خودش تخلف می‌کند، سخنان او حجتی علیه خودش خواهد بود و چنین شخصی در روز قیامت خیانت کار شناخته می‌شود، امام صادق(ع) فرمود مردم را با عمل خودتان دعوت کنید، بیش از آنکه با سخن روی مردم تاثیر بگذارید، می‌توانید با عمل خودتان روی مردم تاثیر بگذارد.


نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) مردم را به هیچ کار پسندیده ای دعوت نکرد، مگر اینکه خودش آن کار را انجام داد و این امام معصوم مردم را به هیچ کاری بازنداشت، مگر خودش آن کار را انجام نداد، پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) باید الگویی برای دیگران باشند و شیعیان باید از ائمه معصومین(ع) در عمل و رفتار پیروی کنند.


انتهای پیام/

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960328001506

-

--

-

-

-

--

-

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان  کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد  کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.